سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوالات آزمون رغبت و توانایی

سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401 در دو دفترچه مختلف طرح شده‌ اند که در حین برگزاری آزمون، این دفترچه‌ ها به صورت اینترنتی در اختیار دانش آموزان قرار می‌ گیرند. این سوالات به بررسی علایق دانش آموزان پرداخته تا رشته تحصیلی متناسب با ویژگی های شخصیتی آن ها را معرفی نماید.

 

 

آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401 از جمله آزمون‌ های بسیار مهمی است که تمام دانش آموزان پایه نهم قبل از اقدام برای انتخاب رشته باید در آن شرکت کنند. در واقع از طریق این آزمون، توانایی‌ ها و استعدادهای مختلف هر یک از دانش آموزان پایه نهم مورد سنجش قرار می‌ گیرد.

در آزمون رغبت سنجی، توانایی‌ های مختلف دانش آموزان به وسیله یک سری سوال به چالش کشیده می‌ شود. پرسشی که برای اکثر افراد وجود دارد این است که سوالات رغبت به چه شکل هستند و چگونه باید به آن ها پاسخ داد؟ در این مقاله مهم‌ ترین نکات در رابطه با نمونه سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 را تحت بررسی قرار داده و نحوه پاسخگویی به آن ها را توضیح می هیم.

 

سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401

پرسش اصلی تمامی شرکت کنندگان در آزمون رغبت و توانایی این است که به طور معمول سوالاتی که در این آزمون از شرکت کنندگان پرسیده می‌ شوند، به چه شکل هستند؟ میزان سختی یا سادگی این سوالات در چه حدی است؟ و ....

 

آزمون رغبت و توانایی به صورت اینترنتی برای سنجش علایق دانش آموزان نسبت به رشته های دبیرستان برگزار می‌ شود و هر یک از دانش آموزان لازم است با مراجعه به سایت برگزاری این آزمون، به سوالات مهم مطرح شده پاسخ دهند. پس بهتر است که دانش آموزان پیش از فرا رسیدن زمان برگزاری این آزمون با سوالاتی که مطرح می‌ شود آشنایی داشته باشند تا بتوانند خیلی راحت‌ تر آزمون را پشت سر گذاشته و از عهده پاسخ به تمامی سوالات برآیند.

 

به طور کلی سوالات آزمون رغبت و توانایی در دو دفترچه مختلف طرح شده‌ اند که در حین برگزاری آزمون در سایت آزمون های مشاوره ای همگام، این دفترچه‌ ها در اختیار دانش آموزان قرار می‌ گیرند. همانطور که مشخص است یکی از دفترچه‌ ها مربوط به سوالات رغبت و یکی دیگر از این دفترچه‌ ها، سوالات مربوط به توانایی‌ های شرکت کنندگان مطرح شده‌ اند.

 

در ادامه برای آشنایی دانش آموزان با سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400، برخی نمونه سوالات که در سال های پیش نیز وجود داشته است را ارائه می دهیم.

 

1) آیا علاقه مند به راه اندازی کسب و کاری تازه هستید؟

2) میزان توانایی شما در مدیریت یک مرکز و نهاد چقدر است ؟

3) آیا علاقه مند به انجام اموری مانند نجاری، تعمیر لوازم خانگی و ... هستید ؟

4) چقدر علاقه مند به کار با دیگران به صورت جمعی می باشید ؟

5) آیا خود را در یاد دادن مطالب به دیگران توانمند می دانید ؟

6) میزان توانایی شما برای کار کردن به عنوان یک کارمند به چه اندازه است ؟

7) آیا دوست دارید کارهای از پیش تعیین شده را انجام دهید یا به دنبال ایده های خلاقانه و متفاوت هستید ؟

8) تا چه اندازه توانایی مدیریت کردن پول و منابع مالی را دارید ؟

9) آیا علاقه مند به نظارت در امور مختلف مانند برگزاری جشن ها و ... هستید ؟

10) آیا می توانید از دیگران انتقاد کنید ؟ چقدر انتقاد پذیر هستید ؟

و ...

 

بیشتر بخوانید: آزمون رغبت و توانایی

 

 

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون رغبت و توانایی موضوع بسیار مهم دیگری است که دانش آموزان برای افزایش شانس موفقیت خود در این آزمون باید مد نظر داشته باشند. همانطور که گفته شد آزمون رغبت و توانایی به شکل اینترنتی برگزار شده و شرکت کنندگان در این آزمون برای پاسخ دادن به سوالات، باید به سایت مخصوص برگزاری این آزمون مراجعه کنند.

 

هر یک از دانش آموزان برای شرکت در این آزمون، باید در آغاز به سایت همگام آدرس hamgam.medu.ir مراجعه کنند و سپس با وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی و همچنین رمز عبور خود (هر یک از دانش آموزان برای دریافت رمز عبور خود باید از طریق مدیریت مدرسه خود اقدام کنند) وارد پنل کاربری خود در سایت مورد نظر شوند.

 

شرکت کنندگانی که دچار فراموشی رمز همگام شده اند باید از مدیر مدرسه مجددا آن را دریافت کنند. با ورود به پنل کاربری خود لازم است که جهت شروع آزمون و پاسخ دادن به سوالات مختلف، گزینه‌ آزمون‌ های مشاوره‌ ای را یافته و روی آن کلیک کنند.

 

با انتخاب این گزینه لازم است که گزینه‌ ای تحت عنوان آزمون خودارزیابی را انتخاب کرده و در صفحه جدیدی که باز شده، سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401 نمایان خواهند شد. سوالات به شکل تستی هستند و برای پاسخ به هر کدام تنها کافی است که گزینه‌ درست را انتخاب کنید.

 

با توجه به این که با پاسخ به سوالات آزمون رغبت و توانایی، علایق، تمایلات و توانایی‌ های شرکت کنندگان مشخص می‌ شوند، بهتر است تا جای امکان صادقانه و عقلانی به سوالات پاسخ دهید تا در نهایت از آزمون مورد نظر نتیجه‌ ای مطلوب برای انتخاب رشته نهم به دهم دریافت شود.

 

نمره هر سوال بین 1 تا 5 می‌ باشد که پس از پاسخ دادن به تمامی سوالات مطرح شده، لازم است گزینه‌ ای تحت عنوان اتمام آزمون را انتخاب کنید تا پاسخ‌ های شما ثبت شوند.

 

بیشتر بخوانید: هدایت تحصیلی

 

 

 

 

 

مشاوره سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401

همانطور که گفته شد هر یک از دانش آموزان در حال تحصیل در پایه نهم پیش از اقدام برای انتخاب رشته دبیرستان باید در آزمون رغبت توانایی شرکت کنند و از این طریق انتخاب رشته‌ خود را آگاهانه‌ تر انجام دهند. موضوع واضح در رابطه با آزمون رغبت و توانایی، سنجش استعداد و توانایی‌ های شرکت کنندگان در این آزمون می‌ باشد؛ در واقع دانش آموزان با پاسخ به سوالات این آزمون می‌ توانند بهتر علایق و خواسته‌ های خود را ترجیح دهند و در نتیجه مسیری درست را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

 

کمک گرفتن از دیگران برای پاسخ به سوالات این آزمون همانند سوالات آزمون هدایت تحصیلی کاری بیهوده است و کمک چندانی به شما نخواهد کرد. باید به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران به سوالات این آزمون پاسخ دهید تا استعدادهای خود را بهتر تشخیص داده و در نتیجه برای انتخاب رشته‌ خود، تصمیم درست‌ تری بگیرید. باید بدانید که تا زمانی که گزینه اتمام آزمون را انتخاب نکرده باشید، فرصت پاسخ دادن به سوالات را خواهید داشت و در این مورد محدودیتی برای شما وجود ندارد؛ پس با تمرکز و به دور از عجله به سوالات پاسخ دهید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص پاسخ به سوالات آزمون رغبت و توانایی 1400 - 1401 را ارئه داده و دانش آموزان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون رغبت و توانایی

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ?? سوالات آزمون رغت و توانایی چیست ؟

?? سوالات آزمون رغبت و توانایی به صورت جملاتی بیان می شود که استعداد و علایق دانش آموزان را بسنجد. در متن مقاله لیست سوالات ارائه شده است.

 

2- ?? نحوه برگزاری آزمون رغبت و توانایی چگونه است ؟

?? برگزاری آزمون رغبت و توانایی نهم به دهم به صورت اینترنتی از طریق سایت همگام انجام می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

 

3- ?? مراحل پاسخگویی به سوالات رغبت و توانایی چگونه است ؟

?? برای پاسخ به سوالات رغبت و توانایی باید گزینه ای که به نظر شخصی دانش آموز نزدیک تر می باشد انتخاب گردد. برای مطالعه جزئیات می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : سوالات آزمون رغبت و توانایی