سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون CPE

آزمون CPE از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح بین المللی است. این آزمون بالاترین سطحِ دانش  زبان انگلیسی را در هر 4 مهارت به خود اختصاص می‌ دهد. یکی از مهم‌ ترین مزایای آزمون cpe اعتبار و امکان پذیرش در دانشگاه‌ های بریتانیا با استفاده از مدرک آزمون سی پی ای است.

 

 

 

در طول هر سال و در سراسر جهان تعداد زیادی از آزمون‌ های مختلف زبان برگزار می‌شود که داوطلبان به دلایل مختلف و برای کسب مدرک زبان در این آزمون‌ ها شرکت می‌کنند. آزمون CPE یا Certificate of Proficiency in English از جمله آزمون‌ های مهم زبانی است که مدرک آن در بسیاری از نقاط جهان معتبر بوده و در طول هر سال تعداد داوطلبان بسیاری برای شرکت در این آزمون اقدام می‌ کنند.

مجری و برگزار کننده اصلی این آزمون دانشگاه کمبریج انگلستان است و داوطلبان با اخذ مدرک آزمون CPE، از جمله اصلی‌ ترین شرایط برای تحصیل در این دانشگاه را دارا هستند. در این مقاله جزئیات دقیق در رابطه با ثبت نام آزمون cpe را بررسی کرده و نحوه موفقیت در این آزمون را توضیح می دهیم.

 

زمان ثبت نام آزمون CPE

در صورتی که متقاضی ثبت نام آزمون CPE هستید و به حضور در این آزمون تمایل دارید، باید بدانید که دانشگاه کمبریج این آزمون را همانند آزمون CAE به دو شکل مختلف کتبی و کامپیوتری برگزار می‌ کند که زمان برگزاری هر یک از این آزمون‌ ها متفاوت از دیگری است و در کنار آن زمان ثبت نام آن‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

 

به طور کلی هم آزمون کتبی و هم کامپیوتری به دفعات متعدد در طول سال برگزار می‌ شوند، در سال‌ های قبلی این آزمون حدودا 7 بار در طول سال برگزار شد و این فرصت به تمامی داوطلبان داده شد تا با شرکت در این آزمون و به چالش کشیدن دانش زبانی خود، فرصت تحصیل در خارج و زندگی در یکی از کشورهای بزرگ و مدرن جهان یعنی انگلستان را پیدا کنند.

 

اگرچه مدرک آزمون CPE به اندازه آزمون‌ های تافل یا آیلتس در سراسر جهان شناخته شده نیست، با این حال افراد با اخذ این مدرک می‌ توانند آینده‌ تحصیلی و مهاجرتی خود را در بسیاری از کشورهای اروپایی تضمین شده بدانند.

 

جدول زیر تاریخ و زمانبندی دقیق برگزاری این آزمون به هر دو شکل کتبی و کامپیوتری در دوره‌های قبلی را نشان می‌ دهد و با توجه به این جدول می‌ توان تاریخ برگزاری آزمون در دوره‌ بعد را نیز پیش بینی کرد. مدتی پیش از فرا رسیدن تاریخ برگزاری آزمون می‌ توانید برای ثبت نام خود اقدام کنید.

 

تاریخ برگزاری آزمون COE در سال 2020
آزمون کتبی آزمون کامپیوتری
28 نوامبر 21 نوامبر
3 و 6 دسامبر -

 

یکی از آزمون های زبان انگلیسی که به نسبت سایر آزمون های بین المللی آسان تر می باشد، آزمون بین المللی زبان انگلیسی دولینگو می باشد که در مقاله زیر اطلاعات لازم در خصوص نحوه شرکت در آن توضیح داده شده است.

 

بیشتر بخوانید: آزمون دولینگو

 

 

نحوه ثبت نام آزمون CPE

مورد مهم دیگر در رابطه با ثبت نام آزمون CPE، آشنایی داوطلبان با نحوه ثبت نام در این آزمون است. ثبت نام این آزمون همانند ثبت نام تافل به شکل اینترنتی بوده و از طریق سایت دانشگاه کمبریج انگلستان انجام می‌ شود. محدودیت و شرط خاصی جهت ثبت نام آزمون CPE برای داوطلبان وجود ندارد، با این حال برای داوطلبان بهتر است تا پیش از فرا رسیدن زمان ثبت نام آزمون سی پی ای با نحوه ثبت نام آشنایی داشته باشند و از مراحل و طریقه کار با سایت ثبت نام آگاهی داشته باشند.

 

هر یک از متقاضیان می‌توانند طی چند مرحله کوتاه، ثبت نام خود در آزمون CPE را انجام دهند. مراحل ثبت نام آزمون سی پی ای به شرح زیر است:

 

همانطور که گفته شد ثبت نام آزمون CPE از طریق سایت دانشگاه کمبریج انگلستان انجام می‌شود، پس داوطلبان در اولین مرحله از ثبت نام باید به این سایت به آدرس cambridgeenglish.org مراجعه کرده و مراحل مختلف جهت ثبت نام خود را طی کنند.

 

داوطلبان پس از ورود به این سایت لازم است که از منویی که در قسمت بالای سایت قرار دارد روی گزینه‌ Exams and tests کلیک کنند.

 

CPE

 

پس از انتخاب این گزینه و ورود به منویی که در سمت چپ سایت نمایان می‌شود، لازم است روی گزینه‌ Book an Exam کلیک کنید.

 

ثبت نام آزمون سی پی ای

 

باید بدانید که این آزمون همانند آزمون SAT در داخل ایران برگزار نمی‌ شود. لذا با انتخاب گزینه‌ مورد نظر و ورود به صفحه‌ Find an exam centre، لازم است بین کشورهای برگزار کننده این آزمون یکی را انتخاب کنید. برای انتخاب انتخاب کشور مورد نظر خود باید به قسمت Choose a location بروید.

 

آزمون cpe

 

سپس با ورود به قسمت Choose an exam، آزمون مورد نظر خود یعنی CPE را انتخاب کنید.

 

نحوه ثبت نام آزمون cpe

 

در نهایت برای انجام هماهنگی‌ های لازم جهت حضور پیدا کردن در مکان برگزاری آزمون، می‌ توانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن با برگزار کننده این آزمون در لوکیشن انتخاب ارتباط گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

بیشتر بخوانید: آزمون GRE

 

 

 

 

 

مواد امتحانی آزمون CPE

یکی از موضوعات بسیار مهم برای هر یک از داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون CPE، آگاهی از مواد امتحانی این آزمون است. در واقع هنگامی که جهت ثبت نام آزمون CPE یا هر آزمون دیگری اقدام می‌ کنید، لازم است از نحوه طراحی سوالات این آزمون و سطح این سوالات و سختی یا آسان بودن آن‌ ها آگاهی پیدا کرده و بدانید که باید برای شرکت در چه آزمونی آماده می‌ شوید.

 

آزمون CPE مانند هر آزمون‌ زبان دیگری مثل آزمون آیلتس، برگزار می شود. سوالات در چند بخش مختلف طراحی شده و مهارت داوطلبان در بخش‌های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب مورد سنجش قرار می‌ گیرد. برای هر یک از این بخش‌ ها چندین سوال مختلف طراحی می‌ شود و همچنین یک زمان مشخص تعیین می‌ شود تا داوطلبان بتوانند به سوالات مشخص شده پاسخ دهند. بخش‌های مختلف آزمون سی پی ای به شرح زیر هستند:

 

سوالات مربوط به درک مطلب در 7 بخش مختلف طراحی شده‌ اند. کل سوالات مربوط به درک مطلب شامل 53 سوال می‌ باشد که داوطلبان 1 ساعت و 30 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

 

سوالات مربوط به مهارت نوشتاری در 2 بخش مختلف قرار می‌ گیرند. داوطلبان 1 ساعت و 30 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

 

30 سوال از این آزمون مربوط به مهارت شنیداری می‌ باشد که در 4 بخش مختلف پرسیده می‌شود. داوطلبان 40 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

 

سوالات مربوط به مهارت مکالمه در 3 بخش مختلف قرار می‌ گیرند. داوطلبان حدود 16 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند.

 

بیشتر بخوانید: آزمون GMAT

 

 

 

 

نحوه نمره دهی آزمون CPE

همانطور که گفته شد در آزمون CPE مهارت‌ ها و دانش زبانی افراد در چند بخش مختلف مورد بررسی قرار می‌ گیرد. موضوع مهم دیگر به نحوه نمره دهی آزمون سی پی ای ارتباط پیدا می‌ کند. به طور کلی هر یک از داوطلبان با کسب نمره‌ ای بین 180 الی 199 در واقع نمره قبولی را کسب کرده‌ اند؛ داوطلبان با کسب این نمره موفق به اخذ مدرک C1 خواهند شد. در صورتی که نمره کسب شده هر یک از داوطلبان بین 162 الی 179 باشد، فرد مورد نظر موفق به اخذ مدرک قبولی در این آزمون نخواهد شد. وضعیت قبولی داوطلبانی که نمره‌ آن‌ها در این آزمون بین 200 الی 230 شده است به شرح زیر می‌ باشد:

 

در صورتی که داوطلبان با شرکت در آزمون cpe نمره‌ ای بین 200 الی 212 را کسب کرده باشند، مدرک قبولی با درجه C به آن‌ ها تعلق می‌ گیرد‌.

 

در صورتی که داوطلبان با شرکت در این آزمون نمره‌ ای بین 213 الی 219 را کسب کرده باشند، مدرک قبولی با درجه B به آن‌ ها تعلق می‌ گیرد‌.

 

در صورتی که داوطلبان با شرکت در این آزمون نمره‌ ای بین 220 الی 230 را کسب کرده باشند، مدرک قبولی با درجه A به آن‌ ها تعلق می‌ گیرد.

 

بیشتر بخوانید: آزمون MCAT

 

مشاوره آزمون CPE

شما با ثبت نام آزمون CPE، قبولی در این آزمون و کسب مدرک آن، از یکی از مهم‌ ترین شرایط برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه کمبریج انگلستان بهره‌مند خواهید بود و همچنین می‌ توانید به آسانی در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شروع به کار کنید.

 

به طور کلی اخذ این مدرک از جمله عوامل تضمین کننده‌ آینده‌ ای خوب برای شما خواهد بود. همانطور که گفته شد این آزمون در داخل ایران برگزار نمی‌ شود و در حین ثبت نام باید کشورهای دیگر را برای ثبت نام و شرکت در آزمون انتخاب کنید. از جمله این کشورها می‌توان به ترکیه، ارمنستان، روسیه و قطر اشاره کرد.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام در آزمون cpe را به متقاضیان ارائه داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: آزمون MSRT

 

سوالات متداول

 

1- ?? آزمون CPE چیست ؟

?? آزمون زبان CPE یک آزمون بین المللی بوده که دو صورت کتبی و کامپیوتری از سوی دانشگاه کمبریج برگزار می شود. سایر اطلاعات را می توانید از متن مقاله مطالعه نمایید.

 

2- ?? نحوه ثبت نام آزمون CPE چگونه است ؟

?? ثبت نام آزمون CPE در سایت cambridgeenglish.org انجام می شود که راهنمای تصویری آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- ?? نحوه نمره دهی آزمون CPE چگونه است ؟

?? نمرات آزمون CPE به صورت B , A و C نشان داده می شود که در متن مقاله محدوده نمرات هر یک از ان ها گفته شده است.

منبع : آزمون CPE