سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ترمیم معدل کارشناسی

دانشگاه های مختلفبه دانشجویان مقطع کارشناسی که در بعضی دروس نمرات خوبی کسب نکرده اند و نتوانسته اند حداقل معدل لازم برای فارغ التحصیلی را کسب نمایند، این امکان را داده تا بتوانند با گذراندن دوباره آن درس ها، نسبت به ترمیم نمرات و معدل خود اقدام کنند.

 

 

دانشگاه های سراسری، آزاد و پیام نور با اجرای طرح ترمیم معدل، به دانشجویان مقطع کارشناسی این فرصت را داده تا بتوانند برای داشتن نمرات و معدلی بالاتر اقدام کنند. تمامی دانشجویان برای فارغ التحصیل شدن از دانشگاه باید حداقل معدل لازم را داشته باشند. متقاضیانی که حداقل معدل لازم را ندارند، این فرصت را دارند تا با شرایط مشخصی نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنند.

سوالی که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کرده این است که آیا ترمیم معدل راهکار مناسبی برای افزایش نمرات آن هاست؟ برای پاسخ به این سوال، در این مقاله درباره شرایط ترمیم معدل کارشناسی، شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور و شرایط اصلاح معدل کارشناسی دانشگاه آزاد، توضیحات کاملی ارائه شده تا به سوالاتی که درباره این موضوع برای متقاضیان پیش آمده پاسخ کامل داده شود.

 

شرایط ترمیم معدل کارشناسی

انجام ترمیم معدل مقطع کارشناسی برای تمامی دروس امکان پذیر بوده و با رعایت شرایط و ضوابط، متقاضیانی که سال 1397-1398 و قبل از آن وارد دانشگاه شده می توانند هر درسی که نمره پایینی در آن کسب کردند را مجدد انتخاب نموده و در آزمون این درس ها برای اخذ نمرات بالاتر شرکت نمایند.

 

طرح ترمیم معدل برای داوطلبانی بوده که نتوانستند حداقل معدل لازم برای فارغ التحصیلی یعنی معدل 12 را کسب کنند. در این صورت دانشجویان می توانند ترمیم معدل را به منظور ارتقای معدل خود انجام دهند.

 

این طرح برای دانشجویان مقطع کارشناسی تنها یک بار قابل انجام بوده و داوطلبان حداکثر یک بار می توانند جهت ترمیم معدل خود اقدام نمایند. پس از کسب معدل جدید می توانند خود را برای تحصیل در مقاطع بالاتر مثل کنکور ارشد آماده نمایند.

 

به دانشجویان تنها در یک نیمسال با رعایت سقف مجاز اجازه داده شده تا بتوانند معدل کارشناسی خود را ترمیم نمایند.

 

برای انجام ترمیم معدل کارشناسی دانشجویان باید با توجه به شهریه شبانه و یا دوره ای که در آن تحصیل می کنند، مبلغی را که مربوط به شهریه متغیر در نیمسال تحصیلی می باشد را پرداخت نمایند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط ترمیم معدل کارشناسی، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه روزانه

 

 

شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

ترمیم معدل در دانشگاه پیام نور برای دانشجویانی که نتوانستند حداقل معدل لازم برای اخذ مدرک کارشناسی یعنی معدل 12 را کسب کنند، امکان پذیر بوده و شرایط و مقررات ترمیم معدل کارشناسی پیام نور در این قسمتتوضیح داده شده است.

 

طرح ترمیم نمره و معدل مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور برای دروسی که دانشجو نمرات بین 10 تا 12 در آنها کسب کرده اجرا شده و دانشجویان از این طریق می توانند معدل خود را ارتقا دهند.

 

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور می توانند حداکثر 10 واحد درسی را به عنوان دروس جبرانی در جهت ترمیم معدل خود، مجدد اخذ نموده و در پایان نیمسال در آزمون درس شرکت نمایند.

 

دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور نیز می توانند حداکثر 10 واحد درسی را به عنوان دروس جبرانی در جهت ترمیم معدل خود، مجدد اخذ نموده و در پایان نیمسال در آزمون درس شرکت نمایند.

 

اگر در اخذ مجدد دروس نمرات بالاتری کسب شد، آن نمرات مد نظر قرار می گیرند، اما اگر معدل پایین تری کسب شد همان معدل قبلی مد نظر قرار می گیرند.

 

دانشجویانی که تنها دو عنوان از دروس سرفصل رشته های پیام نور مقطع کارشناسی آنها باقی مانده، به شرط عدم اتمام سنوات می توانند نسبت به اخذ مجدد دروس اقدام کنند.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

 

شرایط ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد

انجام ترمیم معدل در دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی رشته های دانشگاه آزاد و دانشجویان امکان پذیر نبوده و شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که در این قسمت شرایط و مقررات ترمیم معدل توضیح داده شده است.

 

طرح ترمیم معدل دانشگاه آزاد برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اجرا شده و برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اجرا نمی شود. بنابراین امکان ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد برای دانشجویان وجود دارد.

 

این طرح برای دانشجویان مقطع کارشناسی در نمرات زیر 12 اجرا شده و دانشجویانی که نمرات کمتر از 12 کسب کرده اند می توانند نسبت به ترمیم نمره و ترمیم معدل اقدام نمایند.

 

دانشجویان مجاز به انتخاب حداکثر 3 درس یعنی 6 واحد مازاد بر واحد های انتخابی خود هستند.

 

اگر در اخذ مجدد دروس نمرات و معدل بالاتری کسب شد، آن معدل مد نظر قرار می گیرد، اما اگر معدل پایین تری کسب شد همان معدل قبلی مد نظر قرار می گیرد.

 

در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه آزاد، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

دانشجویان یک بار در سال تحصیلی به شرط عدم اتمام سنوات می توانند در آموزشیار نسبت به اخذ مجدد دروس و ترمیم معدل بدون پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اقدام کنند. مطالعه مقاله زیر به دانشجویان کمک کرده تا از نحوه ترمیم نمرات دانشگاه آزاد و جزئیات آن اطلاع پیدا کنند.

 

در ادامه بخوانید: ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ترمیم معدل کارشناسی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا، می توانید از آخرین اخبار مربوط به دانشگاه آزاد مطلع شوید.

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ??ترمیم معدل کارشناسی چیست؟

??ترمیم معدل کارشناسی فرصتی است برای دانشجویان تا معدل خود را ارتقا دهند که در این مقاله درباره ترمیم معدل کارشناسی توصیحات کاملی ارائه شده است.

 

2- ??ترمیم معدل دانشگاه آزاد چه شرایطی دارد؟

??ترمیم معدل دانشگاه آزاد برای نمراتی است که از حد نصاب پایینتر هستند و حداکثر 6 واحد قابل ترمیم بوده که در این مقاله شرایط ترمیم معدل کارشناسی توضیح داده شده است.

 

3- ??ترمیم معدل دانشگاه پیام نور چه شرایطی دارد؟

??ترمیم معدل دانشگاه پیام نور برای معدلی است که از حد نصاب 12 پایینتر است که در این مقاله شرایط ترمیم معدل توضیح داده شده است.

منبع : شرایط ترمیم معدل کارشناسی